Pagina's

zondag 15 juni 2014

Lana del Rey's Ultraviolence

Pfff, ik ben echt een ramp met blogposten af en toe, want ik vergeet steeds dat ik op vaste dagen een artikel moet plaatsen. Het is nu kwart voor 11, dus het mag nog he, want het is nog zondag! Oeps.
Vandaag wilde ik een artikeltje plaatsen over Lana del Rey die op 17 juni met haar nieuwe album komt, genaamd 'Ultraviolence'. Het nieuwe album is gelekt, en ja, nieuwsgierig als ik altijd ben kon ik het niet laten om het alvast te gaan luisteren.


U L T R A V I O L E N C E | via Tumblr



Deze nummers staan op de cd:

- Cruel World
- Ultraviolence
- Shades of Cool
- Brooklyn Baby
- West Coast
- Sad Girl
- Pretty When You Cry
- Money Power Glory
- Fucked My Way Up To The Top
- Old Money
- The Other Woman

Hij is nu al verkrijgbaar op bol.com voor 17,99!

Ik vind haar serieus geweldig, ze zingt zo mooi, en haar liedjes zijn relaxt om naar te luisteren! Over het album Ultraviolence zegt Lana zelf dat je het het beste kunt luisteren met oordopjes in, wanneer je alleen bent en geen achtergrondgeluiden hoort, of in de auto. De muziek is heel dromerig en haar teksten vertellen je een verhaal, dat vind ik ook zo mooi. Wat ik wel jammer vind is dat ze soms live niet al te prachtig zingt, maar dat komt door de zenuwen, want ze voelt zich niet zo op haar gemak op het podium. Je zou het niet denken, maar Lana del Rey is een best verlegen meisje. De laatste tijd is dat al wat minder en staat ze treedt gelukkig al zelfverzekerder op! Volgens mensen die naar haar concert zijn geweest, zingt ze nu een stuk beter. 

Ze geeft heel veel om haar fans en neemt uitgebreid de tijd om met ze op de foto te gaan, of om even een praatje met ze te maken. Laatst keek ik wat Youtube filmpjes en toen zag ik haar voorbij komen in een filmpje waarbij ze met íedereen op de foto ging, terwijl ze wist dat 90% van de mensen alleen paparazzi was. Dat is toch super lief? Ook nam ze de tijd voor een jongen die zelfmoordneigingen had. 
Als je naar haar uiterlijk kijkt, is ze ook een heel mooi meisje! Ik vind het wel zonde dat ze plastische chirurgie heeft ondergaan, ze heeft namelijk een nosejob ondergaan en ze heeft botox-lippen. En dat terwijl dat helemaal niet nodig was, want eerst was ze ook al mooi. Vroeger trad ze op onder nog twee andere namen, namelijk May Jailer en Lizzy Grant. Lana del Rey is ook een schuilnaam, haar echte naam is namelijk Elizabeth Grant.

Lizzy Grant
May Jailer

                May Jailer (vóór plastische chirugie)


En ja, je kent het verhaal, als Lana del Rey kreeg ze uiteindelijk pas echt succes, ze brak door met het liedje 'Video Games'. Het gekke is dat ik haar in die tijd nog helemaal niet had opgemerkt, dat kwam pas door mijn vader. We gingen op vakantie naar Tsjechië en hij had een cd van haar opstaan, en ik moet eerlijk zijn: op het begin vond ik de muziek maar een beetje apart. Hoe kwam dat? Omdat ik letterlijk alleen maar shit luisterde als Selena Gomez, Jessie J en Pink. No offence!

Naarmate ik meer naar haar muziek ging luisteren en songteksten opzocht, des te mooier ik de muziek ging vinden. En nu ben ik verslaafd! Ik sta op met haar muziek, en ga ermee slapen... geen grapje.

Wat vinden jullie van Lana?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten